Thursday, March 27, 2008

klawang ride 20 march 2008

Assalamualaikum to all frens, you all mesti rindu punya kat blog kesayangan ni, sorry ,im so tied up with my clients insurance claims, recently i've just settled a death & critical illness of Arwah Mohanis Azar. Let us recite Al-Fatihah for his soul. Moga rohnya dicucuri rahmat. This is my first death & cancer claim. Sebagai umat Islam kita mesti percaya kepada kematian, suatu hari kita akan mati, kita akan menemui pencipta kita Allah S.W.T

Adakah kita bersedia menghadapinya, Apa yang kita tinggalkan untuk anak-anak dan isteri-isteri kita. Adakah hutang atau kesenangan yang kita tinggalkan untuk mereka. Bayangkan bagaimana dengan kos pelajaran anak kita.Janganlah kita fikir kita hidup selamanya kerna kita mungkin tidak sempat bertaubat.

Yang tua tak semestinya pergi dulu, Yang sihat tak semestinya bernafas keesokan harinya. Yang bawa kereta dengan cermat tak mungkin selamat kerna di luar sana ada pemandu mental yang tidak layak berada di atas jalan raya.

Alhamdullilah, kita survive Klawang ride, tetapi tefikirkah kita suatu hari nanti selekoh yang kita seronok cecah lutut tiba tiba dipenuhi pasir,minyak,ranting pokok,lubang dan kita tidak sempat mengelak. Mungkin kita fikir hanya moto saja yang teruk, kita kebal sebab pakai full suit lambang setan. Bayangkan kalau hentakkan yg sedikit saja terkena ke atas spinal cord kita, boleh lumpuh wooo. Masa tu sapa nak bagi anak bini makan bro ,Nauzubillahminzalik.

Adakah kita bersedia, Ingatlah keluarga tersayang. dan ingatlah bila kita tiada, hanya 3 perkara saja yang kita bawa bersama kita sebagai bekalan. 1. Amal Jariah kita semasa di Dunia. 2.Anak kita yg soleh yang mendoakan kita sentiasa dan 3.Ilmu yg dipergunakan orang termasuklah ilmu skill moto...hi..hi..hi

Janganlah lepas ni ada yang nak gantung helmet. i have to stop writing this cos suddenly i can feel the shivers thru my spine, naik bulu roma jugaklah. Sorry Oscar, ask your girlfren to translate this -Fino

Enjoy the pics,



Actually that Thursday morning i've already plan with my wife to shop for groceries, but a call came in from abg Is saying he got a surprise for me.Nasib baik wife sporting, kesian isteri tercinta terpaksa shopping sendiri. Sayangkan isteri tinggal tingal kan. Inilah bahana moto. Kuat betul racun, lagi kuat dari santau.

After dhuha & hajat prayer, i zip up my dainese, crank my gixxer & a kiss to my lovely kids & wife and zoom to BT 14. Bila sampai saja, the surprise are ZulR1 and Blue Laguna Seca suit. Cehhh....rupa rupanya nak tunjuk suit baru. Helmet pun baru tauuu. Tapi kalu boot tu tukar Sidi putih mmmm.....lagi cun.


ZulR1, MSS racer. He rides so smooth and fast, but actually hes just cruising he said. Bugger. click at the pic, zoom kat slider Zulr1....gila slider pun leper habis. Belas tahun punya experience bawa moto bro.

ZulR1,Fikri,Azmi


Indra from my view
All ready to push off



Fikri giving tips to Azmi

Che Din..all the way from kemaman. Mana pi Man biaggi,kamal. So long never ride with them.

My doughnut coated with peanut. Why superbike tyres are so expensive? They made it so sticky

No comments: